dinsdag 29 april 2014

MIJN TEKENMATERIAAL


Hallo mensen,

ik had vandaag even niet zoveel inspiratie (hey, misschien moet ik een keer een inspiratie post doen), maar ik bedacht me in een keer dat het wel leuk is om mijn toverstokjes te laten zien.


Laten we beginnen met het papier, want ja, je kunt wel leuke potloden hebben maar daar kom je zonder papier toch niet zo ver mee. Ik gebruik eigenlijk al jarenlang een groot blok van de action, de rechter op de foto. Ik vind dat het papier een fijne structuur heeft om met (grafiet)potloden op te tekenen. Verder heb ik dan nog het aquarelblok. Deze gebruik ik eigenlijk alleen maar als ik een keer een verftechniek wil proberen.


En dan nu deel 1 van mijn geliefde toverstokjes. Links zijn eigenlijk eenvoudige grafietpotloden (met het prijskaartje er nog op zie ik, oeps), en rechts noem ik maar de kleurpotloden voor de iets meer gevorderden. Nee, onzin, het enige wat verschillend is vergeleken met normale kleurpotloden is de prijs, maar daar krijg je wel weer potloden met een super pigmentatie voor terug. Ik heb ze nog maar een weekje, dus heb er nog niet echt iets mee gedaan. Misschien maak ik er binnenkort wel even een review over!


En dan nu mijn pareltjes. Ik heb ze ooit een keer bij een executieverkoop op de kop kunnen tikken voor zo'n 1/5 van de winkelprijs, anders had ik ze waarschijnlijk nooit gekocht omdat ik ze te duur vind. Maar man, o man, wat ben ik blij met die dingen, ze hebben al voor heel wat uurtjes vermaakt gezorgd. By the way, het zijn Stabilo CarbOthello potloden! Het witte goedje rechts moet trouwens kneedgum voorstellen, maar het is zo plakkerig dat ik het nieteens uit de verpakking krijg, dus ik laat het maar lekker zitten.



En dan nu nog mijn supertoffe gadget. Dat zwarte dikke ding is een gum die automatisch ronddraait als je het knopje ingedrukt houdt. Heel leuk om te hebben, maar het werkt helaas voor geen meter. Als je iets te hard drukt is het net een elektrische tandenborstel waar de batterijen bijna evan leeg zijn, hij gaat dan steeds minder snel draaien.
Verder gebruik ik vaak een doezelaar, dat staafje recht, om dingen uit te vegen en mijn geodriehoek om nog braaf wat rasters te tekenen, wanneer ik het weer eens niet aandurf om iets uit mijn hand te schetsen.

Welke spullen gebruiken jullie het liefst om mee te tekenen?

Liefs,
Chanelle

0 reacties: