maandag 28 april 2014

OLDIE GOLDIES PART I



Hi fellas!

Vandaag wil ik wat tekeningen die ik door de jaren heen heb gemaakt aan jullie laten zien. Gewoon omdat ik het ook altijd leuk vind om naar iemand anders zijn tekeningen te kijken, plus omdat ik er heel stiekem wel een beetje trots op ben. Nou, aanschouw mijn meesterwerken.


Jaja, meneertje J. Mayer. Volgens mij mijn tweede portrettekening, gemaakt op A3 formaat met goedkope prut action potloden. Hij trotseert de eerste pagina in mijn portfolio.


Oke, schrik niet van de kwaliteit van de foto. Wist ik veel dat ik de foto's van tekeningen ooit nog een keer nodig had. Wat dat betreft heb ik mijn lesje aardig geleerd, tegenwoordig maak ik braaf foto's met mijn geliefde spiegelreflexje. Dit was trouwens poging tot tekenen met pastelpotloden nummer 1. Hij hangt nu bij een collega van mijn vader aan de muur.


Poging tot hond nummer 2 en 3 tegelijk. Ik had de action potloden maar weer uit de kast geplukt.
Als ik in een vrolijke bui ben en ik kijk naar de rechterhond op de foto krijg ik een lachkick, want volgens mij kijkt ie scheel.


Een vriendin van me vroeg of ik haar paard een keer wilde natekenen. Natuuuuúrlijk. Ik had volgens mij nog niet helemaal door dat er meer kleuren zitten in een witte vacht. Achja, het kan ook niet allemaal in een keer goed gaan, hè.


Nee, dit was geen grijze pony. Ik heb de foto die ik ging natekenen omgezet naar zwarwit en hem zo getekend. Best tof effect, al zeg ik het zelf.

Wat vinden jullie van mijn oudjes?

Liefs,
Chanelle

5 opmerkingen:

  1. Mooie tekeningen, vooral die laatste vind ik heel gaaf! Stiekem ben ik nu ook wel benieuwd naar je nieuwe foto's haha. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks! En over die nieuwe foto's, dat wordt nog even wat, want die zijn er nog niet echt. Heb een beetje last van een tekendip gehad, maar hoop weer de motivatie te kunnen vinden om buiten school om te tekenen. Ben wel met een groot project bezig, maar die kan ik helaas nog niet laten zien omdat het een verrassing is voor iemand!

      Verwijderen
  2. Oooooh die van John Mayer, prachtig! Ik teken zelf ook en heb wel wat op mijn blog staan, maar het is zo'n andere style dan die van jouw. Ik hoor echt zo vaak dat ik prachtig kan tekenen en blablabla maar dit.. Ik wou dat ik dit soort dingen kon. Wauw wauw wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je lieve reactie. Ik heb even op jouw blog gekeken, en vind jouw stijl ook heel erg mooi! En vergeet niet, tekenen leer je vooral door het gewoon te doen, iedereen kan het in principe leren. ;-)

      Verwijderen
  3. Wow wat een mooie tekeningen zeg! Ik ben echt jaloers op je tekentalent. Vooral john Mayer is echt super goed gelukt!

    x

    BeantwoordenVerwijderen