donderdag 5 juni 2014

WELKE PORTRETLENS?




Ja jongens, ik zit met mijn handen in het haar. Nee grapje, zo erg is het ook weer niet, maar ik ben wel een eeuwige twijfelaar en dat werkt op dit moment even niet mee. Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe portretlens. Dan koop je er een, zou je dan zeggen, maar nee, er is zoveel keuze en ik weet niet
meer welke dingen op internet ik nou wel of niet moet geloven.

Daarom was mijn vraag aan jullie of jullie mij een beetje wegwijs kunnen maken en wat ervaringen
en tips kunnen delen. Ik heb al even een lijstje gemaakt met lenzen die ik op verschillende forums tegen kom:

Canon 50mm F1.4 USM - €313,-

Canon 85mm F1.8 USM - €342,-

Canon EF 100mm 2.8 L IS Macro - €799.- (auwstj)

Canon 70-200 F2.8L USM - €1149,- (driedubbel au)

Tamron 28-75 2.8 - €359,-

Tamron 90mm SP DII Macro - €399,-

En ja, ik heb de prijzen er maar even achter gezet, want dit gaat weer behoorlijk zeer doen aan mij
portemonnee zie ik weer. Achja, ik moet toch wat hebben om voor te werken, he.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en welke lens jullie mij aanraden.

Liefs,
Chanelle

4 opmerkingen:

  1. Waarom niet de canon 50mm 1.8? Ik heb er tot nu toe veel goede verhalen over gehoord, plus dat hij best wel fijn is voor je portomonnee (denk max. €100). :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had daar ook al op gezocht, maar 1.4 heeft een stuk betere lichtsterkte.
      Maar ik ga even op zoek naar foto's, misschien is het verschil in kwaliteit niet zo heel erg groot.

      Verwijderen
  2. Jaaa ik zou gaan voor de 50mm (al zijn de goedkopere versies ook vrij goed) of voor de 28-75 denk ik.. voor portret ben je een 70-200 eigenlijk nooit nodig.. en dus eigenlijk heeeeeel erg zonde voor je geld haha! Ik heb zelf de 55-250 lens van canon (wel de oude versie) en ik moet zeggen dat is ook een fijn lensje en breed inzetbaar

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaaaa, dankje voor je reactie! Ik neig al steeds meer naar de 50mm, aangezien ik al een 18-200 heb waar ik vrij veel kanten mee op kan, en ik stiekem ook gewoon heel nieuwsgierig ben naar een lens met een vast brandpunt.

    BeantwoordenVerwijderen